Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

PS3-versie BioShock Infinite is géén port

"Voor elk platform een aparte engine."

Het originele BioShock verscheen oorspronkelijk enkel voor de Xbox 360 en PC, om achteraf naar de PlayStation 3 te komen in de vorm van een port. Dit wil zeggen dat de ontwikkelaar de reeds gebruikte engine van het spel gaat aanpassen om ook op nieuwe platformen te kunnen werken. Vaak zorgt dit proces voor negatieve reacties bij gamers en pers, en het is ook daarom dat ontwikkelaar Irrational Games even de puntjes op de i wil zetten rond de verschillende versies van BioShock Infinite.

De geruchten deden namelijk de ronde dat de PS3-versie van Infinite 'slechts' een port zou zijn van de X360/PC-versie van het veelbelovende spel. Chris Kline, de technical director bij Irrational, stelde fans echter gerust door te laten weten dat "afzonderlijke teams aan elke versie van de aankomende BioShock werken," en dat "elke console een eigen spelengine zal krijgen die specifiek ontworpen is voor dat systeem."

Het resultaat is dat er voor BioShock Infinite geen lead platform zal zijn. Deze term komt naar boven wanneer blijkt dat een bepaalde versie van een spel superieur is aan de andere versies. Er volgde nog een heleboel technische mumbu jumbo omtrent de gebruikte technologie tijdens de ontwikkeling van BioShock Infinite, maar daarvoor verwijzen we je graag door naar het officiële forum van het spel.

BioShock Infinite zal in de loop van 2012 verschijnen. Alle informatie rond het spel - waaronder een preview - kun je op de bijhorende gamepage terugvinden.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

BioShock Infinite

PS3, Xbox 360, PC, Mac

Related topics
Over de auteur
Philip Cremers avatar

Philip Cremers

Contributor

Reacties