EG Benelux Minecraft Server

• Pagina

van 62 First / Last

Vorige
  • Frederik_ 12 dec 2010 22:07:13 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    Geregistreerd 3 years geleden
    Mag ik vragen dat specifieke server-gerelateerde problemen in de "De Eurogamer Multiplayer Server"-thread worden gemeld en NIET HIER?

Hier dus: Babbelen over de Minecraftavonturen.

In de andere thread dus: Aanvraag tot whitelisten, addons aanvragen, melden dat er iets niet naar behoren werkt, ...

Zo hoeven wij niet deze thread te lezen, enkel de andere thread in de gaten te houden.

Minecft is met voorsprong dé indiesensatie op PC van dit jaar. Een game warvan zonder enige vorm van promotie --enkel en alleen door het gesproken en geshreven woord-- meer dan 300 000 exemplaren verkocht worden (intussen zijn dat er bijna 750 000), terwijl de game zich technisch gezien nog in het alphastadium bevindt, is niet minder dan indrukwekkend te noemen.

Zij die Minecraft nog niet kennen, wil ik graag introduceren via onze eigenste items op Eurogamer, zijnde 'Me and My Minecraft' en 'Our Minecraft'. In reeks één die eind 2010 werd gemaakt trek ik er op m'n ééntje op uit en verken ik een nieuwe wereld vol groene penissen en harige spinnen. In Our Minecraft, een serie van eind 2011, trek ik er met enkele collega-redacteurs op uit op onze eigenste Eurogamer-server. (Totnogtoe is de beste episode zonder twijfel nummertje drie).

Geïnteresseerden verwijs ik graag door naar de officiële pagina waar je de game voor een luttele €20 kan kopen.

---------------------------
    EG BENELUX SERVER
    Intussen hebben we hier zelf een bescheiden servertje draaien met een aardige populatie. Meespelen kan, maar laat dan in deze thread je naam achter zodat we je kunnen white-listen. Zonder op de white-list te staan kom je er helaas niet in.

IP-adres: 85.236.109.51:26765
    Link: 666084.mc.multiplaygameservers.com

Zo nu en dan vind je ons ook op onze Mumble-server die eveneens openstaat voor het publiek.

IP-adres: 85.236.97.19:6812

Live Map (powered by Dynmap)
    Voorlopig uitgeschakeld. Op de server draait Dynmap, die al onze werkzaamheden netjes in kaart brengt. Deze kaart is hier te vinden: http://85.236.109.51:8123/

MODS
    Er draaien enkele mods op de server om de bewoners het leven te vergemakkelijken. Zo gebruiken we LWC om kisten en hun inhoud te beschermen. Meer info verkrijg je ingame door "/lwc" in te geven.
    /cpublic creëert een kist die voor iedereen toegankelijk is.
    /cpassword <password> creëert een kist die enkel toegankelijk is voor mensen die het paswoord kennen.
    /cunlock <password> is het commando om kisten met paswoordbeveiliging te openen
    /cinfo toont informatie over een bepaalde kist.
    /cremove verwijdert de beveiliging van een kist. Dit werkt uiteraard enkel voor kisten van jezelf.
    Ook hebben we mChat draaien om achter de schermen het chatten aan te kunnen passen. Deze kleurtjes kan je gebruiken.

Heel erg handig is ook TeleportSuite, een mod die spelers makkelijk naar elkaar toe laat teleporteren. Gedaan dus met het overbruggen van lange afstanden om elkaar te vinden.
    /tpa <speler> vraagt aan speler of jij naar hem toe mag teleporteren.
    /tpahere <speler> vraagt aan speler of hij naar jou geteleporteerd moet worden.
    /tpaccept [speler] gaat akkoord met de laatst gekregen request. Als je ook een spelersnaam opgeeft, hoeft het niet om de laatste request te gaan. Gebruik --all om alle openstaande aanvragen te aanvaarden.
    /tpreject [speler] gaat niet akkoord met de laatste request. Als je ook een spelersnaam opgeeft, hoeft het niet om de laatste request te gaan. Gebruik --all om alle openstaande aanvragen te weigeren.
    /tpback of /back keer terug naar de locatie waar je was voor de laatste teleport.
    /tptoggle laat je toe alle requests zonder meer af te wijzen
    /tprequests laat je alle openstaande requests bekijken
    /tpcoords toont op welke coördinaten je je momenteel bevindt.

Omdat terugkeren met die laatste mod nogal buggy bleek, hebben we sinds kort ook Stargate op de server draaien, waarmee een statisch netwerk van teleporters mogelijk wordt.
    Een portal wordt op dezelfde manier als een netherportal gemaakt:
    _XX
    X__X
    O__O
    X__X
    _XX
    waarbij X Obsidian is en je op één van de O's een houten sign plaatst. Op dat sign vul je lijn per lijn de naam van de teleporter, de bestemming (optioneel), de naam van het netwerk (optioneel) en eventuele speciale instellingen (optioneel) in.
    Hierbij kan de bestemming de naam van een andere portal zijn en zorgt het weglaten van een bestemming ervoor dat je kan kiezen naar welke andere teleporter op het netwerk je wil teleporteren. Om een bestemming te kiezen indien van toepassing, rechtsklik je op het geplaatste sign; vervolgens gebruik je de button die automatisch op de gate geplaatst werd om de teleporter te activeren.

Mogelijke opties op lijn 4 zijn: H voor hidden (niemand behalve de eigenaar kan hiernaartoe teleporteren, P voor Private (niemand kan van hieruit teleporteren). De andere opties vind je hier uitgelegd in de documentatie.

En dan is er tot slot ook nog een mod die creepers niet langer blokken laat kapotblazenom schade aan gebouwen te voorkomen. Dat wil echter niet zeggen dat je er ééntje als huisdier moet proberen houden, want jou kunnen ze wel nog doden!

Andere lay-outs voor teleporters, zowel wat grootte betreft alsook materialen waaruit de teleporter opgebouwd wordt, zijn mogelijk. Vraag ze gerust aan.

Jouw favoriete mod draait niet op de server? Je hebt op een andere server een nieuwe plugin leren kennen? Vraag deze gerust aan in de "De Eurogamer Multiplayer Server"-thread en we kijken zo snel mogelijk na of wij de mod kunnen implementeren!

-----------------------
    Mensen die toegang tot de server hebben (9/8/2012)
    -----------------------
    Mocht je een andere naam dan één van onderstaande op de server zien, is het mogelijk een griefer. Contacteer in dat geval zo snel mogelijk één van de admins.

Wil je zelf ook toegevoegd worden tot de server? Dat kan! Plaats een vriendelijk verzoekje in de "De Eurogamer Multiplayer Server"-thread en na een backgroundcheck laten we je meestal probleemloos binnen.

witnn
    siezemore
    martijn5007
    beyond69
    nigeldm
    marchiolli
    odinnnnn
    reventona51
    minddestroyer
    wansie
    stealthbird4
    pirki
    tyasswinnen
    thagh0st
    blackterror25
    jeniels
    wazzietje
    bigboy20592
    fredie007
    iceke
    robtje34
    sean_dm
    polinikus
    induslogic
    herrsubset
    joabelgium
    zokra
    lavalampkap
    yahsper
    scampioen
    thaghost
    secungo
    fuuten360
    tistmaster
    falloutbe

------------------------
    Mijn Minecraftversie verschilt van de serverversie, wat nu?
    ------------------------
    Een handig tooltje is dit hier. Deze custom launcher heeft een ingebouwde .JAR downloader, zodat je elke uitvoerbare .jarfile van minecraft kan terugvinden, downloaden en gebruiken om een vorige versie van Minecraft op te starten. Klik hiervoor in de launcher op 'options' en vervolgens op 'download more .JAR files. Het is dus niet nodig de vorige versies van de .JAR zelf op het net te gaan zoeken. Na het downloaden van de JAR's die je nodig hebt, kun je in de launcher kiezen welke versie van minecraft je wil spelen. Heel handig om bijvoorbeeld een aparte versie voor zowel single- als multiplayer te hebben.

Gewijzigd door Frederik_ op 19:14:59 29-08-2012

Ceci n'est pas une signature

• Korneel 13 dec 2010 15:56:33 479 reacties
    Bekeken 3 weeks geleden
    oei dan ga ik zeker minecraft moeten aanschaffen.Tenzij de kerstman dat probleem voor mij oplost :p. Werkt de ontwikkelaar eigenlijk zo geen piraterij in de hand, met die updates die je later niet meer krijgt?
  • Frederik_ 13 dec 2010 16:39:30 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    Notch heeft het een beetje verkeerd verwoord. Het zit zo:

Wie de alpha-versie koopt, krijgt patches, updates, uitbreidingen, dlc, whatever, etc... voor niets.

Koop je de beta- of finale versie, krijg je alle content tot en met de finale game en daarna uiteraard nog patches.

Het verschil zit hem dus in de extra content, maar op deze manier wil Notch hoogstwaarschijnlijk de optie tot DLC of uitbreidingen open houden. En het zou ergens nogal een gefaald businessmodel zijn als daar niemand meer voor hoefde te betalen.

Daarom loont het dubbel om de game in z'n huidige status te kopen: Het is de halve prijs van wat Minecraft uiteindelijk zal gaan kosten en je krijgt alle toekomstige content, inclusief DLC en uitbreidingen gratis.

• Pcgamer4life 15 dec 2010 18:17:02 957 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Mein craft :)

This statement is false

• Frederik_ 18 dec 2010 13:21:06 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    Voor wie het mocht interesseren. Notch neemt deel aan 'Ludum Dare', een soort van wedstrijd waarin ontwikkelaars in 48 uur een game maken. En hij streamt het het hele weekend. Hier kan je een kijkje nemen, hoewel er momenteel niet veel beweging te zien is :).

• Korneel 19 dec 2010 09:51:17 479 reacties
    Bekeken 3 weeks geleden
    voila, minecraft eindelijk aangekocht. Nu hopen dat het me niet te veel afleid in de examens :p
    Nog enkele tips voor een beginneling?
  • lavalampkap 19 dec 2010 10:53:44 1,281 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Korneel wrote:
    voila, minecraft eindelijk aangekocht. Nu hopen dat het me niet te veel afleid in de examens :p
    Nog enkele tips voor een beginneling?
    Frederik zijn afleveringen zien
    Dit open hebben staan op de achtergrond

en dar zal zoals alles zijn, nadat je alles onder de knie hebt zou ik nog de volgedne tip geven.
    Samen met frederik naar de Big Boss van Eurogamer gaan en zagen voor een 24/24 mincraft server voor ons.

Online is zo geweldig, mijn clanserver wordt binnen 2 dagen gereset :(
    iedereen weer van 0 beginnen zonder OP powers (buiten enkel kisten vol TNT)

Mr. Fancy

• Frederik_ 19 dec 2010 12:10:25 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    lavalampkap wrote:
    Samen met frederik naar de Big Boss van Eurogamer gaan en zagen voor een 24/24 mincraft server voor ons.
    Ah verdorie, dat ben ik zelfs glad vergeten te vragen tijdens de meeting. Bij deze meteen even een mailtje sturen.

• GreyRaven 19 dec 2010 14:48:19 591 reacties
    Bekeken 6 months geleden
    Frederik_ wrote:
    lavalampkap wrote:
    Ah verdorie, dat ben ik zelfs glad vergeten te vragen tijdens de meeting. Bij deze meteen even een mailtje sturen.
    Sweet!
  • Frederik_ 20 dec 2010 17:44:09 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    Vanaf nu is het bèta. Er kan met eieren geworpen worden!

• lavalampkap 21 dec 2010 13:22:35 1,281 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Minecraft heeft blijkbaar een duister geheim !
    http://i52.tinypic.com/2qdwdub.jpg

Spijtig dat het fake is, anders zou Notch mijn held zijn.

Mr. Fancy

• Frederik_ 23 dec 2010 11:20:12 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    Aan de muur van Mojang hangen deze. I love it.

• lavalampkap 30 dec 2010 20:16:40 1,281 reacties
    Bekeken dagen geleden
    hmm vandaag op mijn server een "escape pod" gemaakt.

En ik vind ze geweldig, het enige wat een beetje tegensteekt is dat het met een bootje werkt en zoals iedereen weet zijn bootjes nogal fragiel. Waardoor je meestal al halverwege zonder boot zit.

Als ik me is verveel zal ik eens proberen een video te maken van heel mijn huis daar.

Mr. Fancy

• Frederik_ 30 dec 2010 20:52:06 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    Inderdaad, bootjes zijn bijzonder wispelturig, het plaatsen alleen al...

Escape pod, van wat moet je dan zoal ontsnappen? Is het al mogelijk om pvp te doen in smp?

• GreyRaven 30 dec 2010 21:08:10 591 reacties
    Bekeken 6 months geleden
    Jah, je kan pvp doen. Je mag al fameus oppassen voor je loot.
  • lavalampkap 31 dec 2010 09:53:00 1,281 reacties
    Bekeken dagen geleden
    meh, als je een server hebt dier zijn IP niet overal rondstrooit zit je wel goed. Hier is het nog niet zo extreem dat ze al mijn ruiten breken dat mijn heel huis onder water staat of volgieten met lava.

Ik wou gewoon nog iets cool maken met redstone en water. Ik was stomverbaasd toen ik ontdekte dat jet met redstone torches een verticaal circuit kon maken.

Mr. Fancy

• Frederik_ 10 jan 2011 21:04:19 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    Minecraft + Kinect = awesomeness redefined.

• lavalampkap 11 jan 2011 20:25:19 1,281 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Frederik_ wrote:
    I've seen.

Ik vind de reacties wel de beste.
    dislike cause it takes away the actual sheer epicness of those who create it block by block
    Die persoon gaat gewoon op de brandstapel belanden.

BTW, deze donderdag (of vrijdag) weeral een update waar ik veel van verwacht. Hoogstwaarschijnlijk wordt er een watermob toegevoegd.
    Eindelijk gaat mijn onderwaterhuisje op de SMP server uitgetest worden. Het heeft trouwens al een reputatie omdat het tjokvol redstone circuits steekt.

Mr. Fancy

• Frederik_ 11 jan 2011 20:47:48 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    lavalampkap wrote:
    Het heeft trouwens al een reputatie omdat het tjokvol redstone circuits steekt.
    Het rode lichtendistrict?

• Snaffer 11 jan 2011 21:43:56 995 reacties
    Bekeken dagen geleden
    lavalampkap wrote:
    Frederik_ wrote:
    I've seen.

Ik vind de reacties wel de beste..
    Haha, die reacties zijn epic!
    Kzou zo graag een heleboel ervan hier quoten, maarja lees ze zelf maar xD

You have a great face for radio.

• lavalampkap 11 jan 2011 21:59:34 1,281 reacties
    Bekeken dagen geleden
    Frederik_ wrote:
    lavalampkap wrote:
    Het heeft trouwens al een reputatie omdat het tjokvol redstone circuits steekt.
    Het rode lichtendistrict?
    zoiets, ik heb een paar weken geleden de flip-flops en 5-clocks ontdekt.

Vanaf het moment dat iemand mijn nederig stulpje daar binnenkomt is het niet meer veilig voor epilepsiepatiënten.

Mr. Fancy

• lavalampkap 13 jan 2011 18:46:38 1,281 reacties
    Bekeken dagen geleden
    New features:
    * Note blocks (right click to tune, trigger to play)
    * 15 wool dyes
    * A new water dwelling mob
    * New tree types
    * Reeds magically turned into sugar canes. They still make paper.
    * A bunch of new crafting recipes
    * One secret useful block
    * One secret pretty block
    * Cake
    * AND MOAR, probably. I forget!

Bugfixes:
    * Paintings work in multiplayer
    * Disconnecting while riding no longer keeps the player in the world
    * A bunch more state is properly synched in multiplayer
    * Fixed colors going weird on PowerPC
    * Fixed a horrible chunk reload loop in singleplayer
    * Fixed most lighting bugs in newly generated SMP maps
    * Falling sand behaves better in SMP
    * Fixed a few crash on load level bugs
    Tijd om Für Elise te maken met de Music Blocks

EDIT: We hebben al den proximus !
    http://www.youtube.com/watch?v=DIiOr76ZuaE

Mr. Fancy

• Frederik_ 13 jan 2011 23:31:18 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    Notch slaagt er iedere keer in die toegevoegde features veel cooler te maken dan ze klinken. Bij 'musicblock' dacht ik aan één of andere nieuwe jukebox, maar dit is zo veel beter.

• GreyRaven 14 jan 2011 11:43:57 591 reacties
    Bekeken 6 months geleden
    En krijgen we een GV-Server?
  • Frederik_ 14 jan 2011 12:09:45 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    Nooit antwoord gekregen op m'n vraag, als iemand weet voor hoeveel geld je die waar kan laten hosten, vraag ik het nog een keer met een duidelijk kostenplaatje erbij, dan zullen ze misschien sneller antwoorden :)

• GreyRaven 14 jan 2011 12:17:43 591 reacties
    Bekeken 6 months geleden
    even researchen

EDIT: Een server hosten is gratis, gewoon de server software downloade, wat goochelen met je internetinstellingen en voila, een MP-server. Je hebt wel een krachtige pc ndg en de server is online zolang de host dat is. een 24/7 server zal lastig zijn.
  • Frederik_ 14 jan 2011 13:33:34 960 reacties
    Bekeken 3 months geleden
    Inderdaad, dat is denk ik het moeilijke gedeelte. Zijn er geen bedrijven die servers hosten voor Minecraft? Anders wordt het natuurlijk lastig omdat iemand moet kunnen garanderen een machine 24/24 aan te hebben staan en verbonden met het internet.

edit: snel even rondgesurfd en er zijn genoeg hosts te vinden. Deze ziet er op het eerste zicht wel interessant uit. Kan iemand eens enkele van die Demo Servers die daar opgelijst staan, uitproberen, liefst uiteraard een Europese. Ik zou het zelf doen, maar moet echt verder studeren :)

• GreyRaven 14 jan 2011 14:33:50 591 reacties
    Bekeken 6 months geleden
    No problem, even wat tijd opofferen.
  • Pcgamer4life 14 jan 2011 14:55:05 957 reacties
    Bekeken dagen geleden
    http://gtxgaming.co.uk/

heeft een zeer goede reputatie op zowel betrouwbaarheid vn de servers, als support
    prijzen zijn ook acceptabel vind k, althans voor cod, van minecraft heb k geen idee hoeveel dat moet kosten

kijk anders s op hun forum > Testimonials

This statement is false

• GreyRaven 14 jan 2011 15:14:42 591 reacties
    Bekeken 6 months geleden
    Ik geraak niet op de servers van Fré's link. Mss dat het aan mij ligt, maar ik krijg wel bij elke server een verschillende error. Geen al te best begin.

Eens kijken voor Pcgamer's link, alvast 99 pond/slot.
  • Pagina

van 62 First / Last

Vorige
log in om een reactie te plaatsen