Resistance 3: Survival Pack

Overleeft deze DLC het origineel?

Als er één voordeel is dat internet op consoles ons heeft gebracht, dan is het wel de komst van DLC. Updates en patches zijn niet meer alleen voor PC gamers weggelegd! Maar je kan er meer mee doen dan dat. Af en toe krijg je een paar kick-ass gimmicks om je game, je manier van spelen en zelfs je console wat nieuw leven in te blazen. En daarmee komen we aan bij de Survival Pack voor Resistance 3.

Eerst en vooral: met een prijskaartje van slechts €3,99 is het Survival Pack geen nieuwe spelervaring en al zeker geen gigantische update. Er zitten om precies te zijn drie dingen in. Een thema voor je PS3, vier nieuwe skins en een nieuwe multiplayer mode. Klinkt niet slecht, wel? We bespreken de drie elementen hieronder.

Het thema bestaat uit een achtergrond die je zo herkent uit het spel. Het zijn de dagboeken van Joe Capelli, compleet met een foto en een wapenschets. De XMB-icoontjes veranderen niet, ze worden alleen donkerbruin. Een kleur die doet denken aan, jawel, en oud en wat versleten dagboek. Past helemaal bij het spel. Ben je aanhanger van "less is more", of ben je gewoon een fan tot in het graf, dan is dit zeker geen slecht thema. Lelijk is het niet, je kan je alleen afvragen of je dit wel een thema kan noemen. Het heeft meer weg van een veredelde achtergrond.

De multiplayer skins herkent iedereen onmiddellijk. Herbert en Charlie, en voor de liefhebbers van vrouwelijk geweld: Jean en Glenda. Zeker geen onaardige manier om jezelf wat te onderscheiden op het slagveld. De skins zien er goed uit, maar je kan er dan ook weinig fout mee doen. Zonder had het een duur pakketje geweest, maar met deze skins erbij valt het heel goed mee.

De jongens van Insomniac delen hun favoriete MP-loadouts met ons.

En dan de pièce de résistance waar je het eigenlijk voor zou moeten doen; de Invasion Mode binnen de multiplayer van Resistance 3! Het is geen nieuw concept, maar we hebben wel een boon voor golden oldies. Over de map zijn verschillende basissen te vinden. Die moet je veroveren, en vasthouden. Dat laatste zal ongetwijfeld een pak moeilijker zijn dan het eerste, want niet iedereen kan blijven staan. Hoe meer basissen je hebt, hoe sneller je puntenteller omhoog gaat. Niets origineels, maar in dit geval kunnen we dat alleen maar toejuichen. Invasion geeft ons een van de klassiekers die met een hele goede reden al zo lang meegaat. Je kan niet anders dan tactisch beginnen spelen, en een simpel slagveld vormt zich plots om tot een strategisch wedijveren om de controle van de map! Weet waar je teamgenoten zijn, weet waar je vijand is, en hoop dat je weet wat hij van plan is. Anders kan je het helemaal schudden. Nee, echt. Ga naar huis.

Met deze eerste DLC blaast Insomniac hun spel nu al opnieuw wat leven in. Dat was nergens voor nodig, het was lang nog niet dood. Maar je voelt toch al weer een iets hogere bloeddruk. De skins en het thema zijn zeker niet iets waar je voor zou betalen. De Invasion Mode gelukkig wel, maar dat alleen zou een dure grap zijn. Met de Survival Pack is er de gulden middenweg. Geniet je van Resistance 3? Dan is dit een echt lekker extraatje. Ben je toch niet helemaal overtuigd van de multiplayer? Invasion brengt daar waarschijnlijk verandering in. Ik ga me in elk geval niet langer laten weghouden van de loopgraven. Het is er heerlijk intens!

De review van Resistance 3: Survival Pack doorgenomen, en je hebt wel zin om de DLC in huis te halen? Dat kan, want deze is vanaf nu via PSN voor €3,99 beschikbaar. Om de DLC te kunnen spelen heb je Resistance 3 nodig.

8 / 10

Resistance 3